تعمیرکار ها / مقالات / راهنمای خرید انواع آبگرمکن ها برای منزل

راهنمای خرید انواع آبگرمکن ها برای منزل

تعمیر کردن آبگرمکن

یکی از وسایل ضروری در هر خانه ای آبگرمکن است که امروزه انواع آبگرمکن ها در بازار یافت می شود ه هر کدام دارای مزایا و معایبی هم هستند. ما در این مقاله از تعمیرکارها در ایران برای شما در مورد تعمیر آبگرمکن و خرید آن مطالبی را منتشر کرده ایم.


راهنمای خرید انواع آبگرمکن ها برای منزل

آبگرمکن، وسیله ای که جهت تولید آب گرم مصرفی ( صنعنی یا خانگی) و تولید گرمای مورد نیاز به کار گرفته می شود. منبع تولید انرژی بسته به نوع آبگرمکن متفاوت است. در مصارف صنعتی اغلب از آبگرم‌کن‌هایی استفاده می‌شود که توان تولید بخار فوق داغ را داشته باشد. آبگرمکن از جمله وسایلی ست که به منظور تهیه آب گرم منازل تهیه می شود. این وسیله در واقع به منظور راحتی و آسایش خانواده تامین می گردد و چنانچه اصول ایمنی در کارکردن با آن رعایت نشود می تواند خطر ساز و فاجعه آفرین باشد.

انواع آبگرمکن

۱- آبگرمکن های نوع مستقیم: نفتی، گازی، الکتریکی (منبع انرژی، درون آبگرمکن تعبیه شده است.)
۲- آبگرمکن های نوع غیرمستقیم: دوجداره، کویلی، آبگرمکن خورشیدی (منبع انرژی در جای دیگری قرار دارد. مانند آبگرمکن هایی که منبع تولید انرژی آن ها در موتورخانه ها قرار دارد.)

راهنمای خرید آبگرمکن

آبگرمکن ها به انواع آبگرمکن گازی، آبگرمکن نفتی، آبگرمکن برقی و آبگرمکن خورشیدی تقسیم می شوند. از نظر شکل نیز دو دسته اند: آبگرمکن ایستاده و آبگرمکن دیواری

از آن جا که دسترسی به آب گرم دایمی در منازل و سایر اماکن از اهمیت زیادی برخوردار است، برای انتخاب یک دستگاه آبگرمکن مناسب باید به نکات خاصی دقت نمود. اولین و مهمترین مسئله در زمینه آبگرم کن ها، ایمن بودن آن هاست. به این منظور باید دستگاهی را انتخاب کرد که از تمام سیستم های ایمنی استاندارد برخوردار بوده و به علاوه حتماٌ به شیر اطمینان و کلید حرارتی هم مجهز باشد. در زمان خرید، به نوع سوخت آبگرم کن هم باید توجه کرد. به طور کلی آبگرمکن ها در انواع گازی، نفتی، برقی و خورشیدی هستند. در این میان انواع گازی آن ها به سبب همیشه در دسترس بودن انرژی گاز، مقرون به صرفه بودن و تمیز بودن آن از استقبال بیشتری برخوردارند.

مزایا و معایب انواع آبگرمکن , آبگرمکن های دیواری

این روز ها آبگرمکن های خورشیدی هم متداول شده اند. در حقیقت این آب گرمکن ها مقرون به صرفه ترین نوع هستند. تنها مشکل آن ها این است که در فصل زمستان به دلیل کوتاهی طول روز ها و هوای ابری بیشتر، نمی توانند دمای آب را از حدود ۷۵ درجه، بالاتر ببرند.

از نظر شکل، آبگرمکن ها به صورت ایستاده یا دیواری هستند. از جهت اندازه، آبگرمکنی انتخاب کنید که با فضای خانه شما متناسب باشد. علاوه بر آن آبگرم کنی انتخاب کنید که با اشغال فضای کمتر، آب گرم مورد نیاز شما را فوری و به صورت مستمر فراهم کند، به شکلی که همیشه به محض باز کردن شیر، آب گرم آماده بوده و با استفاده مکرر هم آب یخ نکند.

نکته دیگر توجه به میزان مصرف آب گرم کن هاست که معمولاٌ بر روی برچسب انرژی آن ها درج شده است. برای صرفه جویی در هزینه های خود حتماٌ آبگرمکنی را انتخاب کنید که کم مصرف باشد. به طور کلی آب گرمکن های دیواری نسبت به انواع ایستاده آن ها انرژی کمتری مصرف می کنند. در آخر فراموش نکنید که نصب و تعمیر لوازم خانگی گازسوز کاری است که حتماٌ باید توسط سرویس کار مجاز و متخصص انجام شود.

نکات ایمنی درمورد آبگرمکن ها

– لازم است هر ۳ ماه یک بار شیر های فشار شکن یا سوپاپ اطمینان را به صورت دستی فعال نموده تا رسوبات موجود در مسیر برطرف شده و از صحت عمل آن مطمئن شویم.
– از سلامت ترموکوپل و سیستم حرارتی مطمئن شوید. برای این منظور باید درجه آبگرمکن را به شماره بالا برده در صورت استارت شدن مشخص است که سیستم سالم است و با انجام عمل عکس باید سیستم قطع گردد.
– کلیه ی دیگ های بخار منبع آبگرمکن و منبع پکیج باید مجهز به شیر های خودکار یک طرفه باشند. تا ورود آب به مخزن امکان پذیر بوده و خروج آب امکان پذیر نباشد.
– تمامی نکات ایمنی و استاندارد ملی برای لوازم گاز سوز باید در خصوص آبگرمکن رعایت شود.


همچنین ببینید : معرفی انواع تلویزیون های LED و LCD

4.3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.